Napapijri
Het verhaal van Napapijri is een verhaal van grensovergangen; de grensoverschreidende reis van Napapijri. Napapijri werd geboren in 1987 in de schaduw van Europa's hoogste berg, de Mont Blanc. Een Italiaanse fabrikant van reistassen gaf daar nieuwe betekenis aan outdoor kleding, door innovatieve materialen en aandacht voor stijl te combineren. Hij liet zich inspireren door de geavanceerdheid van grootse expedities in de vorige eeuw en de dappere ontdekkingsreizigers die van hun levens unieke reizen maakten. Hun eerste product, de iconische Bering-tas, vatte dit alles samen in iets meer dan 60 cm lengte en werd direct een heel belangrijk artikel.
Napapijri is een Italiaans merk, met een soort Finse naam en een Noorse vlag als het logo. Vanaf het allereerste begin gedijde Napapijri op ‘grensoverschreidend’ gedrag: uitdagende labels, uitmuntende dozen, de onverwachte reis vervolgen naar de natuur en naar creativiteit.
Een iconische reis
De ontwikkeling van het merk tot merk met een sterke aanwezigheid in de wereld van hoogwaardige vrijetijdskleding, wordt gefilterd door het creëren van een aantal artikelen waarmee ze hun filosofie kunnen uit'dragen'. Geïnspireerd door hun band met de extreme landschappen van de polen, laat Napapijri Eskimowijsheid hun inspiratie zijn voor de creatie van twee van onze meest iconische producten; door de anorak te transformeren tot een vertrouwde aanblik in het stedelijk landschap: Skidoo, en Rainforest.
Elke campagne, elk artikel heeft een verhaal dat vooruit kijkt naar wat er komen gaat. Gesterkt door het verleden, gaan ze de toekomst met optimisme tegemoet en kijken ze ernaar uit om nieuwe mogelijkheden, nieuwe vormen en nieuwe technologieën te ontdekken.
Duurzaamheid
Napapijri gelooft dat duurzaamheid de nieuwe creativiteit is, inspireert tot nieuwe ideeën en innovatie, en de belangen behartigt van zowel de drager van de kleding, als de wereld. Zij laten hun, bij alle kwesties die hun merk belangrijk vindt, leiden door deze ontwerpfilosofie. Hun visie is om samen te werken met een community van pioniers die verenigd zijn door hun verschillen en actief hopen dat er een betere manier is.
Ze blijven de mogelijkheden van circulariteit onderzoeken door Infinity, hun oorspronkelijke 100% recyclebare anorak, uit te breiden tot een familie van producten die nu de Napapijri Circular Series heet. Tot nu toe is de Infinity in de SS20 gevolgd door een 100% recyclebare versie van hun legendarische Rainforest Summer, en met de FW20 hebben ze een winter donsjack gecreëerd met een unieke lijn en kleurenwaaier.
Hun baanbrekende Circular Series met volledig recyclebare jacks mocht het prestigieuze Cradle to Cradle Certified™ Gold -certificaat in ontvangst nemen. Dat is de meest geavanceerde standaard voor veilige, circulaire en verantwoorde materialen en producten. Zo willen zij hun steentje bijdragen. Zo kiezen zij voor de toekomst. Met uitstekende, grensverleggende resultaten, niet alleen voor ons, maar voor de hele mode-industrie. Ja, dit certificaat schept een belangrijk precedent. Geen enkel ander merk is er immers in geslaagd om in amper veertien maanden een volledig circulair systeem uit te werken dat alle lagen van de technische cyclus van hun Circular Series raakt, herziet en innoveert.
In 2015 zetten ze een eerste, beslissende stap naar ethische mode door al het bont en dons uit hun producten te bannen. Ze ontwierpen hun unieke Thermo-Fibre™-isolatie: licht, sneldrogend en, vooral, diervriendelijk.
Bestel Napapijri online
Heb je een gaaf item van Napapijri op het oog? Wacht dan niet langer en bestel deze snel en eenvoudig bij ons in de webshop. Wij gaan direct met jouw bestelling aan de slag zodat je jouw nieuwe aankoop zo snel mogelijk in huis hebt.